دبیرخانه استانی زبان آموزی آذربایجان غربی

مستقر در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوکان

دبیرخانه استانی زبان آموزی آذربایجان غربی

مستقر در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوکان

مشخصات بلاگ
دبیرخانه استانی زبان آموزی آذربایجان غربی

تلاش در خصوص یادگیری و آموزش زبان و ادبیات فارسی در حیطه‌های خواندن و نوشتن درک و بیان

اعضای دبیرخانه
1- سعد الدین خسروی
2- اسماعیل سر بخشی راد
3- امیر سلیمان زاده
4-جلال جمالی

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

کارشناسان دبیر خانه ی زبان آموزی با توجه به برنامه ریزی قبلی وهماهنگی لازم با کارشناسان آموزشی در مورخه16/10/97 راس ساعت 15 جهت مشاوره وهماهنگی در رابطه با امور کیفی پیشرفت تحصیلی واصول کلاسداری ازنگاه دانش زبان آموزی به دبستان خدیجه کبری دوره ابتدایی نوبت دوم مراجعه نمودوضمن بازدیدجهت شناخت وآگاهی از موقعیت کلاس ها ونحوه ی تدریس واصول کلاسداری در زمینه های آموزشی(خط تحریری-انشا-درس آزادو...)در نشست تخصصی با حضور مدیر محترم مدر سه وهمکاران موارد فوق وآسیب شناسی آن مورد بحث قرار گرفت راهکارهای لازم درزمینه تدریس آسان وبهینه در امورفوق ارایه گردید.وبه پرسش های همکاران نیز دراین زمینه پاسخ لازم داده شد.

امید است بازخورد واثربخشی آن مدنظر ومفید واقع گردد.

 بازدید

  • جلال جمالی


اهمیت و تأثیر مهارت خواندن، در آموزش بهینة زبان فارسی / حسن بساک و زهره حیدری 


خـواندن، فرایندی است فعـال و ادراکی؛ بـه عـبارت دیـگر، خـواندن روند کسـب اطلاعـات از مـطالب چـاپی اسـت؛ یعنی درک  و دریافـت مطلـب 

چاپشده. خواندن فرایندی است تولیدی؛ زیرا به خوانندهای نیاز دارد که توجه خود را به مطالب معطـوف، و اطلاعات و مـهارتهای آشنـای قبـلی را یـکپارچه کنـد تـا آنچـه را نویسـنده نوشته است، درک کند.
خواندن هم
چنین وسیلهای اساسی و ضروری برای مواد درسی است و پایة موفقیت فراگیر محسوب میشود؛ به طوری که شکست در برنامههای تحصیلی، تا حد زیادی به بیکفایتی در مهارت خواندن مربوط میشود.
ازدیدگاه کارشناسان و نظریه
پردازانِ آموزش زبان، خواندن مهارتی است درخور توجه که محور آموزش زبان محسوب میشود و آگاهی از فرایند و انواع آموزش آن، بسیار اهمیت دارد.

خواندن، مراحل مختلفی دارد و آموزش آن به عوامل و پیش
نیازهایی خاص وابسته است. زبانآموزان با استفاده از روشهای مؤثر خواندن، میتوانند دانشآموزان را در خواندن درستتر، بهتر و سریعتر یاری دهند.
نگارندگان در این مقاله برآنند که رو‌ش‌های مؤثر خواندن را بررسی و فواید و فرایند آن
را بازگو کرده، برای ارزشیابی خواندن زبانآموزان، راهکارهایی را بیان کنند و پیشنهاداتی در تدریس بهتر مهارت خواندن مطرح کنند.
کلیدواژه
ها: زبان فارسی، آموزش زبان فارسی، مهارت خواندن، درک مطلب، یادگیری.

  • جلال جمالی